[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: دوره 6، شماره 3 - ( سال ششم، شماره سوم، پائیز 1397 ) ::
دوره 6 شماره 3 مجله دانشکده علوم پزشکی نیشابور - صفحه 52 - 63 برگشت به فهرست نسخه ها
شناسایی عوامل ارزیابی عملکرد سازمانی گروه‌های آموزشی دانشکده‌های دانشگاه علوم پزشکی مشهد
مریم نادرزاده گوارشگی1 ، علی معقول* 2، مسلم چرابین3 ، احمد زنده دل3
1- دانشگاه علوم پزشکی مشهد
2- دانشگاه آزاد نیشابور ، n.manuscript@gmail.com
3- دانشگاه آزاد نیشابور
چکیده:   (1280 مشاهده)
مقدمه
پژوهش حاضر در سال 1397 با هدف شناسایی عوامل ارزیابی عملکرد سازمانی گروه‌های آموزشی دانشکده‌‌های دانشگاه علوم پزشکی مشهد انجام شد.
مواد و روش‌‌ها
جامعه آماری پژوهش شامل 30 نفر از خبرگان آشنا به ارزیابی عملکرد سازمانی گروه‌های آموزشی و اساتید رشته مدیریت و 90 نفر مدیران و معاونان گروه‌های آموزشی در دانشگاه علوم پزشکی مشهد بود. شیوه نمونه‌‌گیری سرشماری بوده و نمونه آماری شامل تمام خبرگان و 72 نفر از مدیران و معاونان مذکور بوده است. در این مطالعه از پرسشنامه محقق ساخته بر اساس مطالعه دلفی استفاده شد. سطح معنی‌‌داری آزمون کرویت نمونه بارتلت در تحلیل عاملی اکتشافی توسط نرم‌‌افزار Spss V.22، به ترتیب برابر2385/152 و 0/0001 است که نشان می‌دهد اندازه نمونه برای انجام تحلیل عاملی مناسب است.
یافته‌‌ها
بر اساس بررسی پیشینه و اخذ نظر خبرگان، 35 شاخصه شناسایی شد. با توجه به ادبیات موضوع مولفه‌‌های ارزیابی عملکرد گروه‌های آموزشی دانشکده‌های دانشگاه علوم پزشکی مشهد در 6 مولفه عوامل فردی، عوامل مرتبط با نقش، عوامل درون گروهی، عوامل سازمانی، عوامل خارج از سازمان، عوامل کارآمدی و کارایی روش‌‌ها تفکیک شد. مهمترین شاخصه‌‌های مولفه‌‌های ارزیابی عملکرد گروه‌های آموزشی دانشکده‌های دانشگاه علوم پزشکی مشهد عبارتند از، ارتباطات درون گروهی، ساختار سازمانی، توانمندسازی پرسنل، تفکر راهبردی سازمانی و قدرت یادگیری.

نتیجه­‌گیری
تلاش و فعالیت بیشتر اعضای گروه و مسئولان ذیربط در جهت بهبود و ارتقاء وضعیت گروه­‌های آموزشی بسیار مهم بوده و ضروریست در راستای بهبود فرایند عملکرد و دستیابی به اهداف سازمان، مدیران گروه‌های آموزشی به استفاده از روش­‌های نوین ارزیابی عملکرد ترغیب شوند.
واژه‌های کلیدی: دانشکده، دانشگاه علوم پزشکی مشهد، گروه‌های آموزشی، مدل ارزیابی عملکرد
متن کامل [PDF 1054 kb]   (886 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي اصیل | موضوع مقاله: آموزش پزشکی
دریافت: ۱۳۹۷/۵/۲۰ | ویرایش نهایی: ۱۳۹۷/۱۰/۲۶ | پذیرش: ۱۳۹۷/۸/۵ | انتشار الکترونیک پیش از انتشار نهایی: ۱۳۹۷/۹/۲۴ | انتشار: ۱۳۹۷/۱۰/۶ | انتشار الکترونیک: ۱۳۹۷/۱۰/۶
ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

naderzade gavareshgi M, maghool A, cherabin M, zendedel A. Identification of Organizational Performance Evaluation Factors in Departments of Mashhad University of Medical Sciences. J Neyshabur Univ Med Sci. 2018; 6 (3) :52-63
URL: http://journal.nums.ac.ir/article-1-588-fa.html

نادرزاده گوارشگی مریم، معقول علی، چرابین مسلم، زنده دل احمد. شناسایی عوامل ارزیابی عملکرد سازمانی گروه‌های آموزشی دانشکده‌های دانشگاه علوم پزشکی مشهد. مجله دانشکده علوم پزشکی نیشابور. 1397; 6 (3) :52-63

URL: http://journal.nums.ac.ir/article-1-588-fa.html



دوره 6، شماره 3 - ( سال ششم، شماره سوم، پائیز 1397 ) برگشت به فهرست نسخه ها
مجله علوم پزشکی نیشابور J Neyshabur Univ Med Sci

*** هرگونه کپی برداری از این سایت بدون ذکر منبع غیر قانونی و همراه با پیگیری های قضایی می باشد *** مجله دانشکده علوم پزشکی نیشابور *** Any copying of this site without citing the source is illegal And is associated with the pursuit of justice ***

Persian site map - English site map - Created in 0.19 seconds with 31 queries by YEKTAWEB 3977